Saturday, January 15, 2011

gerak tari jemari pertama


Bismillahirahmanirahim..
Alhamdullillah..akhirnya pada jam 2.12pm terciptanya juga blog ni...InyaAllah tarian jari jemari saya di atas papan kekunci komputer ini hanya menarikan sesuatu yang bermanfaat terutamanya untuk diri saya sendiri, keluarga, sahabat-sahabat, masyarakat, agama,bangsa dan negara,,kerana dalam setiap doa saya mengharapkan diri ini menjadi "anak yang baik buat kedua orang tua ku, adik yang baik untuk kakak, jadi kakak yang baik untuk adikku,isteri yang baik buat suamiku, kawan yang baik buat teman-temanku, orang yang baik untuk orang di sekelilingku, umat yang baik untuk Nabi SAW, dan hamba yang baik untuk MU Ya Allah "....

saya tahu dan sedar akan diri ini yang bukan sesempurna yang disangka,  saya hanyalah insan biasa, insan yang sering membuat orang disekeliling terluka, insan yang sering membuatkan orang kecewa, namun hanya satu yang saya tahu dan yang saya mahu iaitu ingin menjadi seseorang yang membuatkan orang disekeliling saya selesa dan InsyaAllah bahagia terutamanya untuk keluarga dan kawan-kawan sebab ada mengatakan " temanmu yang sesungguhnya adalah orang yang mahu melarangmu dari berbuat dosa dan musuhmu yang nyata ialah orang yang memujukmu untuk berbuat maksiat."( sayyidina Ali bin Abi Thalib) dan saya juga mengharap saya bukan musuh dalam selimut buat keluarga dan kawan-kawan seperti kata-kata salafunasshalihin "setiap orang yang membuatmu lalai dari taat kepada TuhanMu adalah musuh dalam selimut, sekalipun ia menampakkan diri sebagai kawan yang jujur dan ikhlas."

mak, ayah, abang, adik,kakak, dan sahabat-sahabatku, saya sedar..saya insan yang lemah, insan yang ibaratnya yang baru pandai bertatih untuk menuju ke sesuatu tempat..dengan ini saya mengharapkan kalian semua berada disamping saya..semoga hadir kalian dikala saya perlukan seorang teman, teman dikala suka dan duka, teman untuk saya berteduh di setiap penjuru hati,teman untuk berkongsi keindahan hidup dan kepelbagaian rasa, teman yang menarik saya ketika saya hanyut, teman yang memimpin saya ketika saya ingin terjatuh, teman yang memapah saya ketika saya lemah dan tidak mampu menongkah arus dunia yang penuh pancaroba...

semoga kalian semua tidak leraikan ikatan yang terjalin antara kita walaupun pelbagai dugaan yang mendatang..semoga ikatan ukhwan kita hingga ke taman syurga..


"Nikmat paling manis apabila ALLAH TA'ALA mentarbiah kita dengan pelbagai ujian.. Namun tautan ukhuwah mampu berhadapan dengan sejuta kesulitan yang memberikan suntikan semangat perjuangan. Alirkan Halawatul Ukhuwah kesungguhan dalam perjuangan melalui RABITAH HATI.."



No comments:

Post a Comment